Nach Schablonenupdate auf 8.5 falsche Urhzeiten im Kalender

  • Wir arbeiten in unserer Farm mit provisioning Server.
    Mit folgenden Einträgen haben wird das Problem entgültig gelöst.



    IBM Lotus Notes Calendar does not reflect the correct time when run as a published application. The issue occurs because Lotus Notes Calendar runs as a Java program on the server but does not use java.exe or javaw.exe. This fix introduces support for the following registry key that lets you add a list of programs that run as Java programs but do not use java.exe or javaw.exe. When a program loads tzhook.dll, which handles the implementation of local time and time zones, it will check against this list; if a match is found, the requisite additional APIs are hooked so that the correct time and time zone appear in the session:
    On 32-bit Windows:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Citrix\CtxHook\AppInit_Dlls\Per Session Time Zone
    Name: javaexes
    Type: MULTI_SZ
    Data: <list of program names that run as Java programs but do not use java.exe or javaw.exe>

    On 64-bit Windows:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Citrix\CtxHook\AppInit_Dlls\Per Session Time Zone
    Name: javaexes
    Type: MULTI_SZ
    Data: <list of program names that run as Java programs but do not use java.exe or javaw.exe>



    Gruß
    double88

  • Danke für die Hinweise / Lösung!


    Zitat

    IBM Lotus Notes Calendar does not reflect the correct time when run as a published application.


    Hattest Du das schon geschrieben, dass ihr das so nutzt? Dafür gibt es nicht umsonst ein Statement von IBM:


    ...IBM Support does not provide assistance for published application issues. Any problems reported with Lotus Notes must be reproduced using an ICA client and Lotus Notes launched from the server's desktop on the Citrix server.


    If the problem cannot be reproduced launching Lotus Notes from the desktop on the Citrix server, then please refer to Citrix Technical support for additional assistance...


    Quelle: http://www.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21273848

  • Am Anfang hatten wir noch kein provisioning server. Mein Kollege kümmert sich bei uns um die Citrix-Schiene und hat mit einem Externen Kollegen den provisioning server später aktiviert. Ich wusste erst einmal gar nicht um was es sich handelt, daher hatte ich auch nichts davon geschrieben.
    Nun haben wir nach langer Zeit erfolgreich das Problem eingegrenzt und gelöst.